Társunk a kutya
Tenyésztői arculat a XXI. században - 2. rész
Oszd meg, mentsd el! - TurboBookmark.com
kutya.hu  |  2012. október 04.

Tenyésztői arculat a XXI. században - 2. rész

Az idő előrehaladtával számos technikai újítás befolyásolja életünket.


Egy tenyésztőnek - egy jó vállalkozáshoz hasonlóan – lépést kell tartania a fejlődéssel, és be kell kapcsolódnia a nemzetközi információáramlásba, ahhoz, hogy piacképes legyen. Meg kell alkotnia saját arculatát, amivel mind magát, mind a kennelét képviseli.

A látogatómágnes honlap titkai

Ha már rendelkezünk néhány jó fotóval, a következő lépés, a virtuális megjelenés legfontosabb eleme: egy jó honlap. Ma már szinte kötelező, hogy egy tenyésztőnek legyen weboldala. Oldalunk megjelenése és tartalma minket jellemez. Ha magunk szeretnénk megalkotni, készítésnél törekedjünk az átláthatóságra és az igényességre, de legfőbbképpen arra, hogy a site kellően informatív legyen. Ha valaki rátéved az oldalunkra és a legtöbb menüpontra kattintva csak az jelenik meg, hogy ’feltöltés alatt’, pár hónappal később visszanézve pedig ugyanezzel szembesül, alighanem többé nem lesz ránk kíváncsi. Csak akkor töltsük fel az oldalt az Internetre, ha az már teljesen kész van. Az oldal legyen könnyen áttekinthető és csak a legszükségesebb, témához szorosan kapcsolódó információkat jelenítsük meg rajta. Ne tegyünk fel személyes képeket, csak ha a kutyákkal szorosan összefügg (pl. esküvői, vagy nyaralási képek). Ha magánéletünket szeretnénk a nyilvánosság elé tárni, arra készítsünk egy másik honlapot, vagy használjuk a közösségi oldalakat. Ne alkalmazzunk olyan animált (mozgó) képeket, vagy színeket, amik zavaróak lehetnek (pl. UV színekben úszó oldal, rengeteg mozgó kismadárral, szívecskékkel vagy hasonlókkal). A szöveges részeket olvasható betűtípussal és betűmérettel írjuk, nagy hangsúlyt fektetve a helyesírásra és a fogalmazásra. Ne zavarjuk meg a látogatót folyamatos önismétléssel. Szükségtelen létrehozni több, egyforma tartalommal rendelkező menüpontot (pl. kölykök, eladó kiskutyák, aktuális almok). Magunkról és tenyészetünk alakulásáról csak annyi információt közöljünk, ami feltétlen szükséges. (Ez alól kivételt képeznek a nagy múlttal rendelkező tenyészetek, mert a látogatók nagy része kíváncsi a tenyészet részletes történetére, - az indulástól egészen a jövőbeni tervekig - valamint a meghatározó irányelvekre.) Nem ajánlatos a pontos címünket és az összes létező elérhetőségünket megadni, főleg az egyre gyakoribb kutyalopások miatt.

Nagyon fontos, hogy az oldal naprakész legyen, folyamatosan frissüljön, a rajta lévő elérhetőségek pedig aktuálisak legyenek. Ha vendégkönyvet készítünk, rendszeresen olvassunk azt, mert néhány érdeklődő ezen keresztül próbálhat velünk kommunikálni. Minden hozzánk beérkezett levélre, kérdésre próbáljunk meg válaszolni, persze ha az normális emberi stílusban szólít meg minket. Minden (abban a pillanatban aktív) kutyának legyen saját oldala, amin fel vannak tűntetve a vele kapcsolatos legfőbb információk: a kutya teljes törzskönyvi és hívóneve, neme, színe (szőrtípusa, mérete, egyéb fontos jellemzői), születési ideje, a tenyésztője neve, törzskönyve, kiállítási és szűrési eredményei. Ha vannak utódai, azokról is tegyünk említést (és csatoljunk képeket, vagy linket ahol megnézhetők). Emellé természetesen tegyük fel róla a már említett legalább három képet. Mindegyik kép legyen jól láthatóra kinagyítható. Ha megtehetjük, tegyünk fel videót a kutyákról, melyen bemutatjuk mozgását, kiállítási szereplését, vagy más kiemelkedő teljesítményét (pl. bármilyen kutyás sport, karakterteszt). Egy jól elkészített pár perces videó döntő fontosságú lehet fedezőkan vagy kölyök kiválasztása esetén (pl. láthatják az érdeklődők, milyen körülmények közt nevelkednek a kicsik).  

Egy honlap alapján az alapos szemlélődő sok mindent megtudhat rólunk és a tenyészetünkről.
Kerüljük az olyan képek, szövegek megjelentetését, ami vallási, politikai hovatartozásunkra enged következtetni, vagy magánéletünkbe nyújtanak – a kelleténél több - betekintést, mert ez egyáltalán nem tartozik a témához. Egy jó kutyás weblap kell, hogy hasson az érzelmekre, hiszen élő-érző társainkról szól. A sivár leírások és felsorolások mellett nem árt, ha láttatni engedi a fajta iránti elhivatottságunkat, szeretetünket.

Ha semmiképpen sem akarunk (vagy tudunk) magunk vesződni fotózással, webszerkesztéssel vagy nincs hozzá megfelelő technikai hátterünk, inkább hívjunk segítségül egy profit, vagy egy lelkes amatőrt. (Egy darab profi kép ára kb. 1000-2000 Ft, míg a honlapkészítés és karbantartás ára 70 000 Ft-tól akár 1 millió forintig is terjedhet!)

A névjegyem én vagyok

Kiállításokon gyakran keresik a kapcsolatot az érdeklődők a kiállítókkal, tenyésztőkkel. Egy cetlire firkantott telefonszámnál sokkal előnyösebb, praktikusabb, - és professzionálisabb hatást kiváltó lehet - ha rendelkezünk névjegykártyával. A névjegyen szereplejen: a tenyésztő és a kennel neve, az általunk tenyésztett fajta/fajták neve, a weboldalunk címe valamint egyéb elérhetőségeink. Arculatunk többi részéhez hasonlóan, ez is minket tükröz. Legyen ízléses, olvasható, mérete pedig igazodjon a szabványosított névjegykártyatartókhoz. Sose legyen piszkos, tépett, gyűrött vagy kézzel javított. Névjegykártya mindig legyen nálunk! (100 db már 2-3 ezer forintért készíttethető.)

A tökéletes kölyökcsomag

A kölyökcsomag összeállítása szintén az arculat része. Ez főleg azoknál a vevőknél lehet fontos, akik még nem tartották korábban az adott fajtát, vagy abszolút kezdő kutyások. Az ideális kölyökcsomag tartalma: a kutya összes papírja (törzskönyv, oltási, ha van útlevél, egészségügyi szűrések igazolása), az adásvételi szerződés, valamint kis csomag abból a tápból, amivel az átadásig etettük a kutyát (az esetleges tápváltás miatt fontos lehet). Mellékeljünk egy kis összeállítást, mely magában foglalja a következőket: leírást a fajta jellegzetességeiről, ápolásáról, a kerülendő dolgokról, egészségügyi tanácsokról (ajánlott szűrésekről, a fajtára jellemző betegségekről, érzékenységről), javasolt tápokról, táplálék-kiegészítőkről, pár szót a kiállításokról. Csatoljuk hozzá továbbá, a fajtamentő-fajtagondozó szervezetek elérhetőségét, valamint saját névjegyünket.

Tapasztalatok azt mutatják, hogy a megfelelő kommunikáció, valamint egy jól kialakított arculat, gyorsan felemelhet akár egy kezdő tenyésztőt is. Nemcsak a leendő gazdákkal könnyíti meg a kapcsolatépítést, de nagyobb érdeklődést, elismerést válthat ki más tenyésztőkből is. Az igényes fotók, egy kreatív, informatív, egyedi honlap és a közösségi oldalakon való aktív részvétel, nemzetközi érdeklődést és elismerést hozhat számunkra.




nyitókép: archiv

Hozzászólások



Ha hozzászólna, kérjük jelentkezzen be!
 
 
ok
vissza az oldal tetejére
 
 

hírlevél

 

 
Nincs hirdetés!
 

korábbi lapszámaink

 
 

hasznos

felhasználóinknak

hirdetés (1)

 
 

hirdetés (2)